Absurdalny blog absurdalnej kobiety

19:47


Kiedy pierwszy raz spotkałam się z twórczością Alberta Camusa, za sprawą omawianej w szkole średniej Dżumy, nie sądziłam, że filozofia, która zawarta jest w jego twórczości tak bardzo na mnie wpłynie i zmieni patrzenie na świat. 



Albert Camus przedstawia w niej rzeczywistość jako absurd egzystencji - wolność, czy inne przymioty życia codziennego to bezsens, bo w prawdzie w życiu człowieka pewna jest jedynie śmierć. Jesteśmy wobec tego bezbronni, bezsilni i w gruncie rzeczy samotni. Zagubienie, które odczuwa taki człowiek sprawia, że zaczyna dostrzegać absurd swojego istnienia - stąd zrodził się termin Człowiek absurdalny, który parafrazuję tworząc ten blog. 

”Absurd rodzi się z tej konfrontacji: ludzkie wołanie i bezsensowne milczenie świata”
Albert Camus upatruje wielkość i godność człowieka w buncie przeciwko absurdowi swojego życia, na dostrzeganiu jego w swoim życiu. Bunt ten, według Camusa jednoczy ludzi, scala i pogłębia więzi ludzkie co pozwala zwyciężyć nad smutkiem i otoczyć się radością.

”Szczęście i absurd są dziećmi tej samej ziemi”
Stąd też powstał ten blog - jako zapis buntu egzystencjalnego oraz notatnik obserwacji, które lubię poczyniać. Będzie też również (taką mam nadzieję) miejscem, gdzie dyskusja będzie święcić tryumfy oraz miejscem, w którym każde słowo będzie mieć znaczenie.

Nie będzie to blog stricte filozoficzny, myślę raczej nad tym, by było to miejsce, do którego po latach będę mogła wrócić i zauważyć jak się zmieniałam, jak zmieniał się świat, który widziałam i, który tutaj opisałam. Chciałabym zostawić dla siebie miejsce w sieci, w którym moja szczerość, obserwacje i rozmowy z ludźmi będą mieć jakieś znaczenie - chociażby dla mnie i mojej przyszłej ja.

Czego możecie się spodziewać po tym blogu?

  • Komentarza do sytuacji z mojego własnego życia i zdarzeń ze świata i Polski;
  • Nostalgicznych wpisów natchnionych, bo jesień sprzyja nostalgii;
  • Postów dotyczących różnych zagadnień - począwszy od relacji międzyludzkich a skończywszy np. na seksie czy popkulturze. Chcę by rozstrzał tematów na blogu był odzwierciedleniem tego, co w danym momencie najbardziej mnie interesuje i ciekawi;
Mam nadzieję, że pomimo części ciężkich tematów, które chce poruszać, będziecie miło zaglądać tutaj i udzielać się w komentarzach, a ja będę po prostu trwać w tym, co lubię najbardziej i, do czego chcę wrócić po długiej przerwie.
____________________________
Do powstania bloga zainspirował mnie niesamowity kanał Człowieka Absurdalnego a o filozofii Alberta Camusa więcej przeczytacie tutaj.

You Might Also Like

0 komentarze